Korszerűsítés a Kelenföld–Százhalombatta vonalon
Az állomásokon és megállóhelyeken 55 cm magas peronok, peronaluljárók, rámpák, liftek, perontetők épülnek korszerű térvilágítási rendszerrel. A felsővezeték-rendszer teljes hosszban átépül.
Az állomások és megállóhelyek körzetében 182 férőhelyes P+R parkolókat, valamint összesen 100 kerékpártárolót alakítanak ki. A zaj- és rezgésvédelem szempontjából szükséges helyeken zajárnyékoló falak létesülnek a pálya két oldalán 13 km hosszan. A vonalszakaszon a meglévő műtárgyakat átépítik, a szintbeni útátjárókat korszerűsítik.
Jelenleg munkaterület-előkészítő munkákat végeznek, egyebek között bozót- és cserjeirtást, a felvonulási útvonalak kijelölését, geodéziai munkákat, illetve a felsővezetéki oszlop alaptestek betonozását, az oszlopok állítását, szerelését Érd felső megállóhely és Százhalombatta állomás között. Érd állomáson már részleges vágánybontásra is sor került. A munkavégzés éjszakai vágányzár idején folyik.
Érd állomásnál a március elején 2 db, több mint 20 m hosszú, 8 t-t meghaladó súlyú, horganyzott kivitelű portálgerendát emeltek be. Ezek a gerendák szolgálják a három vágány fölötti hosszlánc elhelyezését és rögzítését. Április közepén várható nappali vágányzári munkák keretében Érd állomás teljes vágányhálózatának átépítése, a vonatforgalom folyamatos fenntartása mellett.
A tervek szerint Budafok megállóhelyen áprilisban kezdődnek a munkálatok a régi felvételi épület bontásával, majd a felsővezetéki rendszer, a megállóhely vágányainak és a peronoknak az átépítése következik a vonatforgalom fenntartása mellett. A budafoki vágányépítési munkák ez év decemberében fejeződnek be.
A vonalszakasz kivitelezése várhatóan 2020 nyaráig tart, nettó költsége 51,3 milliárd forint, a fejlesztést uniós és hazai források felhasználásával a Kitérő 2016 Konzorcium (tagjai: V-Híd Zrt. és A-Híd Zrt.) végzi.•