Szolnok–Szajol: ütemterv szerint
Szajolnál a pálya mindkét oldalán új árvízvédelmi földgátat építettek 450 m hosszan. Ezzel a megoldással a Tisza felől érkező árvíz Szajol állomásra történő bejutását akadályozták meg. Az új, 200 m hosszú Tisza-mederhidakat a helyszínen kialakított szerelőtéren szerelték össze, majd 2014. október 5. és 11. között, mindössze hét nap alatt elvégezték a régi híd kitolását és az új mederhíd betolását. A déli mederhidat pedig november 29-én tolták a helyére. A csatlakozó ártéri hidak felújítása befejeződött. A 40 m-es új ártéri híd forgalomba helyezése is megvalósult, ami segíti a gyakori árvizek biztonságosabb és gyorsabb lefolyását, így jelentős szerepet kap az árvízi védekezésben. Tavaly ősszel a Millér–Szajol bal pálya, majd ez év elejére a jobb vágány is átépült. Március 9-én vágányzár mellett megkezdődött a Szolnok–Millér bal vágány átépítése és a Zagyva-híd felújítása. A bal vágány felújítása június végén befejeződött, júliustól októberig a jobb vágány korszerűsítését végzi a vállalkozó. A besenyszögi útátjáró acélszerkezetét új, korszerű vasbeton szerkezetre cserélik, a bal oldal elkészült, a próbaterhelés sikeres volt.
A kivitelezés a jobb oldalon októberben fejeződik be, ezután megszűnik a magasságkorlátozás az átjáróban. A beruházás 2015 végére készül el. A vasúti pálya felújítása és az ETCS 2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése után lehetővé válik a pályasebesség 160 km/h-ra emelése, és az átépítést követően a tengelyterhelés 225 kN-ra növelhető.
A 6,4 km hosszú Szolnok–Szajol vasúti vonalszakasz fejlesztését a Tisza-2013 Konzorcium végzi, nettó 20,7 milliárd forint értékben.•