Az első autópálya-határátkelő Magyarország és Románia között

Az M43-as gyorsforgalmi út új nyomvonala a Hódmezővásárhely–Makó vasútvonalat és a Mezőhegyes–Újszeged vasútvonalat keresztezi, itt vasúti felüljáróval oldották meg az átvezetést. A kivitelezés során 18 híd épült, közülük kilenc az autópálya, nyolc a keresztező utak felett vezet át, és ide tartozik a kövegyi egyoldali komplex pihenő csomóponti hídja is.

A felüljárók közül három vadátjáró, két ökológiai kisállatátjáró. A nyomvonal 3 m körüli töltésmagasságon vezet, kivéve a vasútvonalak külön szintű keresztezéseit, ahol a töltésmagasság eléri a 10 m-t. A térség kedvezőtlen altalajviszonyai miatt komoly problémát jelentett a nagy mennyiségű csapadék esetén előálló belvíz. Az építkezés alatt 4,3 millió m3 földmunkát végzett a kivitelező, ebből csak a töltéstestbe az autópálya nyomvonalának teljes hosszában 2,5 millió m3 töltésanyagot kellett beszállítania.
A fejlesztést a Duna Aszfalt Kft. végezte, a kivitelezés nettó értéke 46,49 milliárd forint volt.•