Elindult a forgalom Békés megye első ferdekábeles felüljáróján
A békéscsabai vasútállomás átépítésének köszönhetően a leromlott állapotú Orosházi úti felüljáró helyett egy új, 2 × 2 sávos kiépítésű, 360 m hosszú híd épült, melynek ferdekábeles szerkezetrésze közel 120 m, a pilon csúcsa pedig 40 m magas.
A 15 vasúti vágányt áthidaló felüljárón a közvilágítás és a zajvédő fal mellett biztonságos, a közúti forgalomtól elkülönítetten megépült kerékpárút és járda található. Ez lesz a kiindulópontja a 4433-as jelű, Békéscsaba–Kétegyháza út új nyomvonalának, amely a Gyár utca és a vasútállomás közötti ipari területen vezet át, és a Kétegyházi út és a vasút későbbiekben megszűnő keresztezése után csatlakozik a meglévő nyomvonalba. A felüljáró építésekor 8400 m fúrt cölöpöt, 1300 t acélszerkezetet, 810-810 közúti vezető-, illetve gyalogos korlátot, valamint 1300 m3 aszfaltot használtak fel.
A teljes beruházás a Csaba 2013 Konzorcium kivitelezésében, nettó 5,9 milliárd forint értékben valósult meg.•