2018/2: csomópont, vasút, közút, híd, alapozás, szerkezetmegerősítés, támfal, metró, városi vasút, aluljáró, rehabilitáció, alagút, csővezeték, akna, vízzáróság, betontechnológia, vízépítési műtárgy, rekonstrukció, mérnök, geológia, csatornahálózat, talajvíz, vízkezelés
Inno-tér
2016. július 22.

Fotó:
Ábra forrása: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

Tovább épül az M4-es gyorsforgalmi út

A 4-es számú főút az Alföld első számú közlekedési tengelye, ezért az M4-es gyorsforgalmi út megvalósítása kiemelt fontosságú.


A települések elkerülésével és a jelenlegi 2×1 sávos út 2×2 sávos gyorsforgalmi úttá kiépítésével az áthaladó tranzitforgalom biztonságosabb és gyorsabb levezetése érhető el. Május 31-én megjelent az M4-es gyorsforgalmi út M0-s és Cegléd közötti szakasz tervezésére és kivitelezésére vonatkozó közbeszerzési eljárás. Eredményes közbeszerzés esetén a 44,3 km hosszú M0-s és Cegléd közötti szakasz építése ez év végén az előkészületi munkákkal megkezdődhet.

A kivitelezés két szakaszban valósul meg: Üllő és Albertirsa között közel 30 km hosszúságban, illetve Albertirsa és Cegléd között 14,3 km-en. A beruházás során a meglévő 2×1 sávos szakaszokat 2×2 sávosra bővítik Albertirsa, Ceglédbercel határán és Ceglédbercel, Cegléd közigazgatási területén. A meglévő 2×2 sávos utat Ceglédbercel után felújítják. Új nyomvonalú, közel 29 km hosszú út épül Üllő, Gyömrő, Péteri, Gomba, Monor, Mo­nori­erdő, Pilis és Albertirsa elkerülése érdekében. Az útszakaszon kilenc külön szintű forgalmi csomópont, 22 műtárgy létesül, közülük három új felüljáró és 15 új aluljáró. Komplex pihenő épül Cigányszéknél és egy egyszerű pihenő Pilisnél. A 2×2 sávos szakaszon 110 km/h sebességgel lehet majd közlekedni.
A kivitelezés hazai központi költségvetési források felhasználásával valósul meg.•

 
Inno-tér
Innotéka Mélyépítés