2018/2: csomópont, vasút, közút, híd, alapozás, szerkezetmegerősítés, támfal, metró, városi vasút, aluljáró, rehabilitáció, alagút, csővezeték, akna, vízzáróság, betontechnológia, vízépítési műtárgy, rekonstrukció, mérnök
Inno-tér
2016. július 21.

Fotó:
Ábra forrása: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

Gyorsforgalmi út Vác és Budapest között

Eredményes kivitelezői közbeszerzés esetén év végén megkezdődhet az M2-es 2×2 sávos gyorsforgalmi úttá fejlesztése a főváros és Vác közötti szakaszon.


Az M2-es jelenlegi 2×1 sávos szakaszainak bővítésével Budapesttől Vácig végig 2×2 sávos gyorsúton haladhatnak az autósok a fejlesztés megvalósulása után. A jelenleg jelentős hosszban, több mint 13 km-en 2×1 sávon futó út négynyomúsítása után dinamikusabban bonyolódhat az átmenő forgalom a környékbeli településeken, azaz a Dunakeszin, Gödön, Sződön, Sződligeten, Fóton, Csörögön és Vácott élők is gyorsabban és biztonságosabban érhetik el a fővárost.

Az M2-es középen elválasztó sávos, Dunakeszi csomópontig betonelemek beiktatásával új, 19,6 km-es gyorsforgalmi úttá épül át a meglévő pálya megerősítésével, 25 m koronaszélességgel. Duna­keszinél a meglévő csomópont terhelésének csökkentésére és a könnyebb elérhetőség érdekében kiépítik a 21101-es jelű út Budapest irányú kapcsolatait. A sződligeti külön szintű csomópont is átépül, a mostanitól 800 m-re kerül Vác felé. A jelenlegi csomópontot kizárólag a gyalogosok és kerékpárosok használhatják majd, ezzel megszűnik a régóta fennálló veszélyhelyzet. Eredményes közbeszerzés esetén az M2-es építése ez év végén kezdődhet el.

A tervek szerint az autósok 2018 végétől közlekedhetnek majd az új, 2×2 sávos gyorsforgalmi úton.
A beruházás IKOP forrásból valósulhat meg.•

 

 
Inno-tér
Innotéka Mélyépítés