2018/2: csomópont, vasút, közút, híd, alapozás, szerkezetmegerősítés, támfal, metró, városi vasút, aluljáró, rehabilitáció, alagút, csővezeték, akna, vízzáróság, betontechnológia, vízépítési műtárgy, rekonstrukció, mérnök
Inno-tér
2016. március 2.

A Slachta Margit rakpart támfalépítési munkái

Ez év január 4. és előreláthatóan április 30. között zajlik a 2013-as árvíz során megsérült támfal újjáépítése a III. kerületi Slachta Margit rakpart Árpád híd környéki szakaszán.


Megbízó a Fővárosi Önkormányzat, beruházó a BKV Zrt. a Fővárosi Csatornázási Művek Zrt.-vel együttműködve. A BKK közleményéből kiderül, hogy a tervek szerint 278,8 fm-en bontják el a meglévő rossz műszaki állapotú, vegyes anyagú támfalat, és helyére 7 m mély alapozással, az érvényes előírásoknak is megfelelő magassági szintig, a korábbinál hosszabb, mintegy 353,8 m hosszú vízzáró vasbeton támfal épül azért, hogy védelmet biztosítson a jövőben esetlegesen előforduló rendkívüli árhullámokkal szemben is. A munkálatok során 1200 m3 betont és 55 t acélt dolgoznak be. A kivitelezéshez szükséges technológiai berendezések elhelyezése és a munkaterület kiszolgálása érdekében a budai alsó rakpart érintett szakaszán 350 m hosszban a támfal melletti forgalmi sávot a közúti forgalom elől le kellett zárni, így a fent jelzett időben észak felé egyirányú az alsó rakpart.•

 
Inno-tér
Innotéka Mélyépítés