2018/2: csomópont, vasút, közút, híd, alapozás, szerkezetmegerősítés, támfal, metró, városi vasút, aluljáró, rehabilitáció, alagút, csővezeték, akna, vízzáróság, betontechnológia, vízépítési műtárgy, rekonstrukció, mérnök, geológia
Inno-tér
2015. augusztus 12.

Fotó:
Szecsődi Balázs, NIF

Már Mórahalom is elkerülhető

Ú j nyomvonalon épült meg a 7,1 km hosszú Mórahalom északi elkerülő út. A tehergépjárműveknek már nem kell a belvároson áthaladniuk, ezzel az utolsó akadály is elhárult Mórahalom turisztikai központtá válása elől.


Az 55-ös számú másodrendű főút – az országhatárral közel párhuzamosan haladva – Szegedet köti össze a Dél-Dunántúllal. A főútról három ország határátkelőhelye is megközelíthető: a nagylaki (magyar–román), a röszkei, az ásotthalmi, a tompai, a hercegszántói (magyar–szerb) és az udvari (magyar–horvát). Az útvonal további jelentőségét adja, hogy a bajai Türr István híddal Magyarország legdélebbi állandó közúti átkelési lehetőségét biztosítja a Dunán. Az útszakasz Szegedtől egészen a Bács-Kiskun megyei Mélykútig egyedül Mórahalom belterületét érintette. A fokozatosan növekvő forgalmi terhelés egyre inkább indokolttá tette a város tehermentesítését az átmenő forgalomtól és a káros környezeti hatásoktól. A 2 × 1 sávos elkerülő út megépítésével az 55-ös sz. főúton közel 60 km-en települési szakaszok érintése nélkül haladhatnak az autósok.

Az elkerülőn három körforgalmú csomópontot alakítottak ki, a Vágói-csatorna felett egy új, 3 nyílású vasbeton hidat építettek, emellett 490 m zajárnyé­koló falat és 9 ökológiai átjárót létesítettek. A kivitelezés során 160 ezer m3 földmű, 11 400 m3 CKT (cementstabilizációs útalap) és 15 100 m3 aszfaltpálya szerkezet épült.

A kivitelezést a Colas Út Zrt. és a Délút Kft. végezte, nettó 4,63 milliárd forint értékben.•

 
Inno-tér
Innotéka Mélyépítés