2018/2: csomópont, vasút, közút, híd, alapozás, szerkezetmegerősítés, támfal, metró, városi vasút, aluljáró, rehabilitáció, alagút, csővezeték, akna, vízzáróság, betontechnológia, vízépítési műtárgy, rekonstrukció, mérnök, geológia, csatornahálózat, talajvíz, vízkezelés
Inno-tér
2015. augusztus 12.

Körforgalom Ürömön

A 10-es számú főút fejlesztésének első ütemében elkészült az ürömi körforgalom, amely megteremti a Bécsi út, az Ürömi út, az új nyomvonalú 10-es sz. főút és távlatban az M0-s autópálya felé vezető 10-es sz. főút kapcsolatát.


A közel 60 m átmérőjű körforgalom 10 hónap alatt épült meg a közlekedés folyamatos fenntartása mellett. A fejlesztés kapcsán a körforgalom alatt egy a kivitelezések során ilyen méretben ritkán előforduló, 85 m hosszú, 2,5 × 4,5 m keresztmetszetű hullámosított acélcsövön keresztül vezették át a Borosjenői-patakot. A beruházás folyamán 14 ezer m3 földet hordtak be és 1180 m3 aszfaltot terítettek le. A körforgalomnál közvilágítást építettek ki, valamint a Magyar Közút Nzrt. hálózatába bekötött térfigyelő kamerarendszert is létesítettek.

A körforgalom építésével párhuzamosan folyik a kivitelezés a 10-es sz. főút bevezető szakaszán, melynek célja a Bécsi úti szintbeni vasúti átjáró kiváltása. Ezzel a fejlesztéssel valósul meg a külterületi szakaszon a Külső Bécsi út tehermentesítése 2 km hosszan, az ürömi körforgalomtól kiindulva. Az új nyomvonal átível a vasút és az Aranyhegyi-patak felett, majd a jelenlegi vasúti átjárótól délre köt vissza a Bécsi útba. A biztonságos közlekedés érdekében az új szakasz alatt kerékpáros- és gyalogos-aluljáró épül az Ürömi megállóhely északi oldalán, a Solymár köz vonalában.

A nettó 700 millió forintos beruházást a Strabag Kft. végezte el.•

 
Inno-tér
Innotéka Mélyépítés