2018/2: csomópont, vasút, közút, híd, alapozás, szerkezetmegerősítés, támfal, metró, városi vasút, aluljáró, rehabilitáció, alagút, csővezeték, akna, vízzáróság, betontechnológia, vízépítési műtárgy, rekonstrukció, mérnök, geológia, csatornahálózat, talajvíz, vízkezelés
Inno-tér
2015. augusztus 12.

Arnót biztonságban

A Miskolc északi elkerülője elsőfokú árvízvédelmi gátként szolgál majd, teljes mértékben biztosítva a térség településeinek árvízi problémáját. A beruházás keretében Arnót bevédésére – a Kis-Sajó keleti oldalán teljesen körülvéve Arnótot – egy gátrendszert építettek ki.


A bezárt árvizek levezetésére a Csorba-tó északi sarkától egészen a Sajó folyóig létesült egy 4500 m hosszú, 120-160 m széles árok, amely elősegíti az esetlegesen kialakuló árvizek levezetését a Sajóba. A gáton 2 db zsilipes, 1000 mm átmérőjű cső­áteresz épült, amelyen a belvizet a Kis-Sajóba lehet leereszteni. Árvíz esetén szivattyú is biztosítja az átemelést a védett területről a 4500 m hosszú vápa irányába. Az M30-as alatti körforgalom köré töltés is épült, mivel ez volt a jelenlegi legmélyebb terület, és ezt is be kellett védeni. Így a 26-os sz. főút által bekerített terület teljes mértékben árvízmentes lesz. A 2010-es árvíz legnagyobb előidézője a nyugat–kelet irányú 3-as sz. főút volt, ezért ennek áthelyezését az M30-as körforgalomtól a Kis-Sajó-hídig úgy oldották meg, hogy a megépítendő árok fölé egy 130 m nyílású hidat emeltek. Az árvíz megrongálta a felsőzsolcai bekötőút nagy részét és az alatta levő kis nyílású hidat, ezért a bekötőutat is átépítették, alatta szintén egy nagy, 120 m nyílású hidat létesítettek.

A kivitelezést a KCC 2013 Konzorcium végzi, nettó 13,9 milliárd forint értékben.•

 
Inno-tér
Innotéka Mélyépítés