2017/2: városi vasút, pályaszerkezet, szerkezetmegerősítés, közút, földmű, geológia, alapozás, víztározó, híd, vízépítési műtárgy, duzzasztómű, töltés, talajvíz, csatornahálózat, csővezeték, csomópont, szigetelés, vízzáróság, metró, vasút
Inno-tér
2017. augusztus 16.

Fotó:
Forrás: NIF

Körhíd a 47-es főúton

A 47-es főút Hódmezővásárhely elkerülő szakaszán az elkerülő út Szeged felőli végcsomópontjában (a 135-ös sz. Szeged–Békéscsaba vasútvonal és a meglévő kétszer két sávos 47-es főút felett) egy különleges hídszerkezet, úgynevezett körhíd épül.


A körhíd összesen 9 szerkezetből áll: a vasútvonal feletti hídból, a főút feletti 4 db hídszerkezetből, illetve a 2-2 db fel- és lehajtóágak hídjaiból.

Idén július elején emelték be a 47-es főút feletti híd­részekhez a 4-4 db íves acél tartógerendát, melyek hossza 23–25 m között változik, súlyuk pedig páronként körül­belül 30 t. A látványos gerendákat 40 szakember felügyelete mellett, egy 400 t-s daru emelte be.

A tartók beemelése után folytatódnak a munkálatok, következhet a zsaluzás, a vasszerelés, illetve a pályalemez együtemű betonozása. Az építés során a főtartókat is alá kellett támasztani, a meglévő 47-es főút elválasztósávjában elhelyezett úgynevezett ideiglenes járommal, mely a pályalemez betonszilárdságának elérése után bontható majd el, ekkor válnak a három­támaszú szerkezetek kéttámaszúvá.
Az elkerülőút – és vele a körhíd – forgalomba helyezése 2018 tavaszára várható.•

 
Inno-tér
Innotéka Mélyépítés