2018/2: csomópont, vasút, közút, híd, alapozás, szerkezetmegerősítés, támfal, metró, városi vasút, aluljáró, rehabilitáció, alagút, csővezeték, akna, vízzáróság, betontechnológia, vízépítési műtárgy, rekonstrukció, mérnök
Inno-tér
2016. július 25.

Villamosítás Budapest és Esztergom között

Eredményes közbeszerzési eljárás után a Budapest–Esztergom vasútvonal villamosításának előkészületi munkálatai júliusban megkezdődtek. A kivitelezést a legalacsonyabb összegű ajánlatot tevő Strabag Vasútépítő Kft. vezette konzorcium (MVM OVIT Országos Villamostávvezeték Zrt.; TRSZ Kft.) végezheti nettó 33 697 563 411 forintért. A beruházás keretében ez év végéig, illetve 2017 tavaszáig megépülhet az Angyalföld–Újpest közötti új második vágány, illetve a Béke útra vezető új gyalogos-aluljáró.


A villamos felsővezeték Rákosrendező és Esztergom között 2017 végéig, a létesítmények többi része 2018-ig készülhet el. A fejlesztés keretében kiépítik a villamos felsővezetéket Rákosrendező és Esztergom között, a korábban felállított oszlopok felhasználásával. Esztergom külterületén új vontatási alállomást létesítenek, Budapest Istvánteleknél pedig kibővítik a meglévőt. Átépítik a vonalszakaszt Rákosrendező és Újpest között, Angyalföld–Újpest viszonylatában új második vágányt építenek. Óbuda állomáson villamos fenntartási telephelyet létesítenek, Klotildligeten meg átépítik a fel­vételi épületet.

A beruházás keretében átépítik Esztergom állomást, a felvételi épületet, tehervonati fogadó vágánycsoportot létesítenek, illetve áthelyezik az autóbusz-­pályaudvart a vasútállomás mellé a gyorsabb és kényelmesebb megközelíthetőség, valamint a rövidebb átszállási idő érdekében.

A fejlesztéssel a nagy utasforgalmat bonyolító vasútvonalon korszerű, környezetbarát és gyors vonatok közlekedhetnek. A ki­vitelezési munkálatokat a vállalkozó úgy időzíti, hogy a vágányzári időszakok az esti órákra, illetve hétvégére essenek.
A fejlesztés hazai és uniós forrás felhasználásával valósul meg.•

 
Inno-tér
Innotéka Mélyépítés