2018/2: csomópont, vasút, közút, híd, alapozás, szerkezetmegerősítés, támfal, metró, városi vasút, aluljáró, rehabilitáció, alagút, csővezeték, akna, vízzáróság, betontechnológia, vízépítési műtárgy, rekonstrukció, mérnök
Inno-tér
2015. augusztus 17.

Fotó:
Szecsődi Balázs, NIF

Elindult a forgalom Békés megye első ferdekábeles felüljáróján

A békéscsabai vasútállomás átépítésének köszönhetően a le­romlott állapotú Orosházi úti felüljáró helyett egy új, 2 × 2 sávos ki­épí­tésű, 360 m hosszú híd épült, melynek ferdekábeles szerkezetrésze közel 120 m, a pilon csúcsa pedig 40 m magas.


A 15 vasúti vágányt áthidaló felül­járón a közvilágítás és a zajvédő fal mellett biztonságos, a közúti forgalomtól elkülönítetten megépült kerékpárút és járda található. Ez lesz a kiindulópontja a 4433-as jelű, Békéscsaba–Kétegyháza út új nyomvonalának, amely a Gyár utca és a vasút­állomás közötti ipari területen vezet át, és a Kétegyházi út és a vasút későbbiekben megszűnő keresztezése után csatlakozik a meglévő nyom­vonalba. A felüljáró építésekor 8400 m fúrt cölö­pöt, 1300 t acélszerkezetet, 810-810 közúti vezető-, illetve gyalogos korlátot, valamint 1300 m3 aszfaltot használtak fel.

A teljes beruházás a Csaba 2013 Konzorcium kivitelezésében, nettó 5,9 milliárd forint értékben valósult meg.•

 
Inno-tér
Innotéka Mélyépítés