2017/2: városi vasút, pályaszerkezet, szerkezetmegerősítés, közút, földmű, geológia, alapozás, víztározó, híd, vízépítési műtárgy, duzzasztómű, töltés, talajvíz, csatornahálózat, csővezeték, csomópont, szigetelés, vízzáróság, metró, vasút
Inno-tér
2017. augusztus 25.

Fotó:
Forrás: NIF

Épül a Szabadegyháza-ipartelep elkerülő

A most megvalósuló 2,9 km hosszú szakasz megépítésével 2018 nyarára teljessé válik a 62-es főút rehabilitációja, a 11,5 t-s burkolatmegerősítés fejlesztése. A kivitelezés nettó költsége 3,16 milliárd forint.


A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában új nyomvonalon, kétszer egy sávos, 90 km/h tervezési sebességű, lakóterületet elkerülő országos főút épül. A fejlesztés keretében három szintbeni és egy külön szintű csomópontot alakítanak ki. A 62114-es jelű Szabadegyháza vasútállomáshoz vezető bekötőút találkozásánál, valamint az ipartelepi 1-es út kereszteződésénél új csomópont jön létre, a megépülő új, teljes értékű balra kanyarodó sávval kialakított 2-es ipartelepi út pedig a 62-es főúton meglévő körforgalomba csatlakozik majd, ahol napi 800 tehergépjármű forgalma bonyolódik le.

A Pusztaszabolcs–Pécs vasúti fővonal és a meglévő iparvágány szintbeni keresztezése helyett egy 96,6 m hosszú híd műtárgy épül, így a főút forgalmi akadályoztatása a beruházás megvalósulása után megszűnik. Ugyanakkor a kerékpáros, gyalogos és egyéb közúti közlekedés számára a meglévő szintbeni átjáró is megmarad, a beruházást követően az önkormányzat kezelésébe kerülő helyi útról a teherforgalmat kitiltják. A zajhatás csökkentése érdekében összesen 512 m²-nyi zajárnyékoló falat építenek.•

 
Inno-tér
Innotéka Mélyépítés