Edilon leerősítésű vágányépítés
Cégünk kivitelezésében valósult meg a Budapesti 1-es villamosvonal felújításának jelentős része, valamint a 3-as villamos burkolt vágányainak egésze. A múlt évben szintén cégünk kivitelezésében készültek el a szolnoki új Tisza-híd, továbbá a budapesti Rákóczi és Árpád híd Edilon leerősítésű vágányai.
Jelenleg a budai fonódó villamos Margit híd alatti Edilon leerősítésű vágányait, a Széll Kálmán téri és a Frankel Leó úti vágányok egy részét építjük.
A Margit híd alatt a fonódó villamos vágányainál bebetonozott acélvályúkban Edilon leerősítésű vágányt építünk. Hasonló felépítményt építettünk 2013-ban a Kossuth téren is. A Margit híd alatt egy speciális vágánygeometria kerül kialakításra, amelynek lényege, hogy a vágányok a Margit híd alatt helyhiány miatt 24 cm-es tengelytávolsággal haladnak egymás mellett. A vágányok összefonódását nem kitérővel, hanem sínkeresztezéssel oldották meg a tervezők.
A kivitelezés megkezdése előtt a vágánytervek alapján megterveztük az acélvályúkat. Az acélvályúk gyártása után, az elkészült CKt rétegen – a vályúkiosztási terv szerint – kiosztottuk a vályúkat, majd speciális portálszerkezetek segítségével beállítottuk a vályúkat a helyszínrajznak és a hossz-szelvénynek megfelelően. A vályúk beállítása után elkészítettük a vasalási tervnek megfelelő vasbetonlemez-vasalást a vályúk alatt. A vasszerelés és az ellenőrző mérések után került sor a vályúk bebetonozására sínkorona mínusz 11 cm-es szintig. Ezután leszereltük a portálszerkezeteket, majd elkészítettük a vályúk felső éléig a bazaltbeton burkolatot.
A betonozás után elvégeztük az acélvályúk homokszórással történő tisztítását, majd felhordtuk a vályúk oldalára az Edilon U90WB kellősítőt, és elvégeztük a talpgumiszalagok ragasztását a vályúkban. E munkafolyamatok után került sor a telephelyen előre hajlított, homokszórt és kellősített sínek helyszínre szállítására, hegesztésére. A hegesztés után a síneket leengedtük a vályúkba, elvégeztük a sínek magassági, irány- és nyomtávbeállítását, majd a síneket Edilon Corcelast VA 70 anyaggal beragasztottuk az acélvályúkba.
Társaságunk nyitott az új technológiák alkalmazására és a speciális vágányépítés adta kihívásokra. Munkáink során a tisztelt megrendelőink elégedettségének folyamatos fenntartására, növelésére, valamint hosszú távú vevői kapcsolatok kiépítésére törekszünk. Megrendelőink igényeit korszerű technológiákkal, felkészült személyzettel, gyors és pontos munkavégzéssel igyekszünk kielégíteni. •